reklama

Ešte ste nespadli v zime do Popradského plesa? Tak poďte s nami

Ako vznikol projekt Outdoormamas? Jedného mrazivého dňa vo februári sme sa vybrali na výlet - dve baby, štyri malé deti, sneh, -5 stupňov a boby - vlakom z Bratislavy na Popradské pleso. Cesta za oknami vlaku ubiehala fajn. Pokiaľ

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

... Pokiaľ sa jedno moje dieťa vo vlaku Tatranskej železnice, ktorý nemá toaletu ani umývadlo, nepozvracalo a druhé nepokakalo. A aby toho nebolo málo, na druhý deň sa moje deti prepadli do Popradského plesa. Hlavou mi šla jediná myšlienka! - Prečo práve moje??

Presne tak, nápad vytvoriť Outdoormamas prišiel náhle, asi ako keď sa moje dieťa prepadlo do plesa. Našťastie to bolo na kraji a hneď som šla do chaty dieťa prezliekať. Aj keď skromne, pretože keď si máš v zime zobrať všetky veci pre všetkých v batohu na tvojom vlastnom chrbte, a do toho to menšie dieťa s váhou cez 10kg na hrudi v nosiči, tak si berieš tragicky málo vecí. Ale s pomocou kamoškiných goretexových návlekov na boty nejakým čarovným spôsobom upevnených na maličkých detských nôžkach 1r dieťaťa a fungujúcich ako náhradné gate, a mojich páperových rukavíc fungujúcich ako náhradné topánky, sme to dali. Spokojná s krízovým riešením a vychádzajúc triumfálne z chaty idúc za Katkou a zvyškom detí - som sa vo dverách zrazila s druhým svojim dieťaťom, ktoré priťahované neviditeľnou bratskou šnúrou vošiel presne na tom istom mieste na ten istý kus ľadu a ... prepadol sa do plesa. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moje deti vedia, ako mi spraviť deň. Aj deň predtým, keď sme cestovali z Bratislavy vlakom do Popradu a potom Tatranskou železnicou na zastávku Popradské pleso. Cestovať vlakom s deťmi je ... super. Kto nezažil, nepochopí. To je proste masaker tupou pílou. Z Bratislavy do Popradu sú to krásne štyri hodiny, ale keď si odmyslíme, smiech, naháňanie, plač, bitka medzi sebou, hádanie sa, naťahovanie sa o hračky, strácanie hračiek, prosím si piť, prosím si papať, toto si neprosím, tamto si prosím, je mi teplo, je mi zima, je mi dlho a "chodbička je super spartan race route", tak sme to zvládli v duševnom zdraví. Ešte foto v Poprade, aby nám ostatní verili, že sme to dali aj s bobami!

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Z Popradu na zastávku Popradské pleso - poviete si, pohoda jahoda, toto už je prechádzka ružovým sadom, za odmenu, sedíme a kukáme sa von na hory. Jasné. Možno tak všetci ostatní cestujúci, ktorí ostentatívne pozerali von z vlaku, nielen tváriac sa, ale celým telom vyjadrujúc túžbu: "Ja tu nie som". Za čo som im nesmierne vďačná, lebo by ma zložil hoc i jediný pohľad plný odsúdenia, keď sa 1r dieťa pozvracalo - na bundu, sveter, rukavice a otepľovačky .... a druhé 3r s dvoj minútovým oneskorením pokakalo - do otepľovačiek, s bundou, svetrom a rukavicami na sebe. Ja som vravela, že ten jabĺčkový džús vážne preháňa! Nik ma nebral vážne. Tak tu to máte, čierne na bielom. Vo vlaku bez toalety a umývadla. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak som si vtedy v tom vlaku vravela, že už sme si vybrali povinnú jazdu zážitkov pre tento výlet, už to bude všetko OK. Aj keď až takéto žúžo to fakt nemuselo byť, ale dobre. Ale nie. Veď pleso, nie? A tak teraz vymysli, ako nahradiť mokré topánky v -7 stupňoch na Popradskom. To nevysušíš ani za týždeň. Otepľováky a ponožky nahradili pančušky a pyžamo, to je akože nuda. Ale teraz to príde - na nohy do topánok šli po dva mikroténové sáčky, ktoré sme vyžobrali v kuchyni chaty. Spomínate si na tieto finty z detstva? To boli časy... keď nebol goráč ani softshell ;)

Každopádne sme výlet dali na pani. Poobede a ďalší deň sme ešte dali super sánkovačky a bobovačky a výšlap k rozdvojke Nad žabím potokom. A tak sme si povedali: "Ty vole (vlastne v našom prípade - "Ty krávo"), toto musíme umožniť zažiť aj ostatným matkám! Zasekli sme ruky ako Pat a Mat z A je to! a projekt Outdoormamas uzrel svetlo sveta. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A odvtedy sa to s nami valí a valia sa s nami ďalšie a ďalšie matky. Ak ste mali pocit, že takýto výlet za hranice komfortu rozhodne nie je váš Gusto, tak ostatní si to síce myslia tiež, ale vravia si, že im sa to nestane ;). Preto majú naše výlety s ostatnými matkami úspech, teraz celkom skromne, ale je to tak :)

Dana Árvayová (Dvořáková)

Dana Árvayová (Dvořáková)

Bloger 
  • Počet článkov:  233
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Človek, ktorý miluje život na plno, vietor vo vlasoch a výhľady ... aj tie v živote ;)Teraz som už matka dvoch detí, samostatne rozbehnutá aromaterapeutka a spoluzakladateľka projektu Outdoormamas..................................................... Zoznam autorových rubrík:  OutdoormamasVýchodné Turecko (CESTOPIS)bicykel, my loveznačka handmadepremýšľam, tuhokade tade, východ i SlovenskoIránKaukazAlbánskoEgyptLibanon, Sýria, Jordánsko

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu