Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Dana Árvayová (Dvořáková)

Človek, ktorý miluje život na plno, vietor vo vlasoch a výhľady ... aj tie v živote ;)Teraz som už matka dvoch detí, samostatne rozbehnutá aromaterapeutka a spoluzakladateľka projektu Outdoormamas..................................................... Zoznam autorových rubrík:  OutdoormamasVýchodné Turecko (CESTOPIS)bicykel, my loveznačka handmadepremýšľam, tuhokade tade, východ i SlovenskoIránKaukazAlbánskoEgyptLibanon, Sýria, Jordánsko

bicykel, my love

Zápisky o cyklistovi III. - To nevymyslíš

Dana Árvayová (Dvořáková)

Sú situácie, ktoré sa volajú „to nevymyslíš", alebo jednoducho „deň blbec". Všetci ich milujeme - spadnú vám kľúče od auta do kanála práve keď ste šli otvoriť dvere a vy už teraz idete neskoro na celo firemný meeting. Vybuchli ste sa stojac pred dverami svojho bytu v trenkách a papučiach so smeťákom v ruke. Alebo ste super nahodená panička, dnes s extra vyladenými vysokými lodičkami a lesklými pančuškami, a vždy keď sa idete zohnúť pre dvadsať eurovku, ktorú vám vyfúkol vietor z ruky, sa papierik zdvihne a odfúkne ho ďalej, a vy pobehujete ako hus pred cestujúcimi čakajúcimi na zastávke. Alebo ... a teraz to príde ... kúpili ste si nové tretry a ...

• 28. nov 2011
  • Prečítané: 1 892x
  • 15
Zápisky o cyklistovi II. - Jesenné postrehy

Dana Árvayová (Dvořáková)

Teplá, suchá a slnečná jeseň je požehnaním pre cyklistu. Slnko svieti, trochu do očí, ale od letnej žiary vypaľujúcej všetko do biela, je to len taký tri krát vylúhovaný Popradský čaj. Všetko je ešte zelené, živé a bohaté, hoci už sa čo-to začína zafarbovať do zlatova a opadať, niekedy aj s konármi alebo úplne celými hrubými haluzami. Život veľmi jemne a elegantne pomaly strieda spánok, tichý, podobný smrti. Je to taká hra kontrastov plná prekvapení.

• 10. okt 2011
  • Prečítané: 1 269x
  • 8
Na bicykli deťom a 80m prevýšenie

Dana Árvayová (Dvořáková)

Tak ako minulý rok, tak aj tento rok sme vedeli, že sa zúčastníme niektorej z etáp charitatívneho medzinárodného cyklo projektu Na bicykli deťom na pomoc deťom chorým na rakovinu, pod organizačnou taktovkou občianskeho združenia Deťom pre život a nadačného fondu Na kole dětem. Je proste úžasné spojiť činnosť, ktorú máte veľmi radi, s ľuďmi, ktorých máte veľmi radi, s takým vysokým cieľom ako pomôcť deťom s najťažším ochorením. Nedostanete žiaden pohár, ani medailu. Tými vám sú blažený pocit pomoci a prispenia dobrej veci v spoločnosti priateľov, a neopísateľný pocit bratstva a vzájomnej pochvaly keď si v cieli podávate navzájom ruky. A ak to ešte nie sú vaši priatelia, na konci vašej etapy sa nimi určite stanú. Je to totiž taký úžasný „ein-topf-bordel" cyklistických náruživcov na oceľových strojoch z čias Eddyho Merckxa, mladých plašákov na karbónoch, pánov vo veku profesorov na univerzitách, policajtov, zubárov a operných spevákov.

• 15. júl 2011
  • Prečítané: 2 427x
  • 11
Zápisky o cyklistovi

Dana Árvayová (Dvořáková)

Každým dňom na bicykli, alebo bez neho, je človek konfrontovaný s tvrdosťou bytia. A na bicykli obzvlášť. Vtedy sa s vami nikto nes.erie. Osud, Šťastie, Náhoda, ani Prozreteľnosť a Pánbú už vôbec nie. A preto som zozbierala malú zbierku postrehov o cyklistovi, a pán Filan mi to iste dovolí, cvične by som ich nazvala Cyklistické krutosti. Pretože tento názov absolútne najvernejšie definuje kvetnatý život cyklistu. Tak nech sa páči...

• 1. júl 2011
  • Prečítané: 2 771x
  • 16
Chalupári, alebo Hnedú stopu nesleduj!

Dana Árvayová (Dvořáková)

Keď sme nádhernou, ale poněkud otravne pridlhou, výhliadkovou trasou skrz najzaššie kúty Bratislavy konečne dorazili na hlavnú stanicu, bolo niečo po 23:20. Stojac majestátne v skupinke piatich bikerov, Jožkove prasa náhle pustilo brzdovú šťavu a, pred ani nie hodinou čerstvo natlakovaná zbrusu nová brzdová kvapalina, bohato zaliala brzdové platničky i kotúč. Ono to má asi taký účinok, ako keď som v Iráne videla miestnych chalanov na bicykloch - mali len páčky na rajdoch, ale brzdy im chýbali. Prosto, zmačknete brzdovú páčku a veselo idete bezo zmeny ďalej.

• 23. júl 2010
  • 23
Malé Karpaty Trophy 2010, alebo infuzky pribaliť!

Dana Árvayová (Dvořáková)

Slovo dalo slovo a môj plán Vzhúru do bezvědomí" sa stal skutočnosťou. Celý plán bol na jednu malú včeličku, možno aj dve malé včeličky, ale ranné vstávanie, ktoré malo byť prvotným aktom uskutočňovania môjho plánu, bolo na jedno veľké prasiatko! Každopádne, ako povedal môj starý otec - vstávať sa musí, a „ranní ptáče bez lahváče vúbec nikam nedoskáče", po ľahkých raňajkách vo forme umytia zubov, hádžeme batohy na chrbty, tretry na nohy a Jeronymó! Hrebeňovka Nové Mesto nad Váhom - Bratislava tras sa! Blížia sa tvoji pokoritelia, bojovníci na život a na smrť, odhodlaní na všetko - predovšetkým nepoľaviť!

• 16. júl 2010
  • 23
Neusiedler na MTB? - Jasnačka!

Dana Árvayová (Dvořáková)

Všetci ho poznáme - ikona rakúskeho Wurst-Weizen-Wein radfahren - Neusiedlersee. Rovinka, že badať zaoblenosť Zeme, bažiny s odórom skapatých rýb a zemného plynu, komáre, vietor ako v prúdovej komore, vypasení Rakušáci sediaci pri stopkových pohároch oroseného kvasinkového Weizenu a s praskaním režúci pečené klobásky, lavičky, bociany ... jednoducho lahoda pre telo a dušu ako z reklamy na Kinder Schokolade. Ale môže to byť aj celkom inak - zalesnené kopce a kopčeky, krásne zvlnený horský terén, s výhľadmi, s rýchlymi lesnými cestami, i úzkymi a strmými turistickými cestičkami- jednoducho Neusiedler ako ho nepoznáte. Tak zbaľte svoje spenené hliníkové kone, tretry s nalepenými kusmi bahna do Tesco igelitky, a hurá k jazierku na výlet.

• 25. máj 2010
  • Prečítané: 3 007x
  • 12
Zmiznutý les, život na vlásku a milé stretnutie na záver

Dana Árvayová (Dvořáková)

Nedeľa ráno. Malo pršať, a ... neprší. Žiaden plán, žiaden nápad, veď sa malo celý deň „premýšľať" v perinách. Sivá obloha, na drôtiku vyvesené hodinky z okna ukazujú v tieni dvanásť stupňov, dažďové mraky na spadnutie, vlastne nič, čo by človeka aspoň trochu ťahalo von. Ale vykopali sme sa z pelechov a poďho na biky. Veď uvidíme kam nás nohy dovedú. Nemáme nápad, a ani chuť nami nejako búrlivo nelomcuje. Priebežne, s približujúcimi sa vinicami na úbočí Karpát, spontánne navrhujeme uskutočniť včerajší nápad ísť na Pezinskú Babu. Deň pred tým nás totiž od tohto nápadu zvrátilo náhle zníženie teploty z plus pätnásť na plus päť a krúpy.

• 13. apr 2010
  • 18
A je to tu - v zime na biku!

Dana Árvayová (Dvořáková)

Nástupom nového roku sa isto iste vyrútia celé hory nových článkov o niekoho novoročných predsavzatiach. Takže teraz bude najlepšie taktiež napísať článok o svojich novoročných predsavzatiach. Najlepšie o minuloročných. A ešte lepšie o porušených, a celkom najviac najlepšie o porušených ešte v minulom roku, takže teraz už úplne neaktuálnych. Čo je ale stále aktuálne, je spoločný menovateľ výkonu porušovania predsavzatí - kosa vonku jak v Ruskom filme. Donedávna ma bolo dosti hlasno počuť, že letné športy sa robia v lete a zimné v zime. Je úplne proti morálke zdravého rozumu tieto dve tak rozdielne veci miešať, či zamieňať. Až donedávna. Nevravím však, že táto zámena akýmkoľvek spôsobom dodala onému skutku punc rozumného činu. Skôr naopak. Veď kto na tomto svete normálny by sa šiel bicyklovať do lesa v -12 stupňoch!

• 5. jan 2010
  • 28
Garda 2009, tretia etapa

Dana Árvayová (Dvořáková)

Tretí deň sme po včerajšej záverečnej rozbíjačke a následnej oslave úspešného dojazdu do cieľa zvolili niečo bližšie a menej náročné. Zvolili sme smer "hore" do doliny Concei, ns kopec Bocca di Trat (1581mnm). Nastúpili sme s úsmevom na tvári na našu obľúbenú cestičku okolo jazierka a keďže tento krát k nám bolo slniečko mimoriadne milosrdné, po pár kilometroch sme už zhadzovali rannú výbavu. Rána tu ako v každej horskej doline, a ešte k tomu pri ľadovcovom jazere, bývajú kruto chladné. Z dediny Pieve di Ledro pokračujeme smer Locca (739mnm), kam sme došli úderom dvanástej. Ako som spomínala, rána tu bývajú kruté. Hlavne keď večer pred tým opravíte Talianom v susednom apartmáne televízor. "Ani pivo nám za to nedal", frflali sme si medzi sebou. Keď však nabehol s päť ročným baríkovým, vedeli sme, že je zle. Za také niečo sa nedá len poďakovať, za to sa treba revanšovať. A keď sme prišli s hruškovicou, on sa revanšoval s Nussrle (orechové pálené). A keď on prišiel s Nussrle, my sme doniesli 7 ročný kubánsky Rum. Zbytok si nepamätám.

• 26. jún 2009
  • 5
Garda 2009

Dana Árvayová (Dvořáková)

Tento rok rovnako ako minulý zvíťazil v ťažkom boji konkurenčných nápadov zase plán ísť cez veľkú noc na Gardu. Ja viem, že už je to trocha po funuse, ale práve sa blíži dovolenkové obdobie, a ak niekto chce rozdrtiť svoje telo práve na biku, Gradu navrhujem ako jednu z najlepších destinácií. Preto sme spojili sily, internetové a mobilné spojenia, dali hlavy a techniku dokopy, a zbalili šesť ľudí a päť bikov do dvoch kombíkov. Samozrejme biky museli ísť dovnútra, pretože sú súčasťami rodín a preto nemôžu ísť na strechu. To je akoby ste chceli hore priviazať dieťa aby sa dnu zmestili naviac tri tesco igelitky a plážový slnečník. Samotné balenie bola plnohodnotná téma na dizertačnú prácu s názvom Ako dostaneš šesť litrov vody do päť litrovej flaše. Do jedného auta išli tri a pol biku a osem kolies, samozrejme každé koleso niekoho iného. Do druhého auta jeden a pol biku, dve kolesá, štyri tesco igelitky plné čokolád, traja ľudia, pumpa, náhradné duše. V druhom aute tri tretry, v prvom sedem tretier, v každom aute jedna bežecká teniska na vyplnenie fugy, papierové sáčky na zvracanie a náhradné ponožky (vždy niekoho iného).

• 24. jún 2009
  • 5
Neusiedler Radmarathon 2009, moja odysea ...

Dana Árvayová (Dvořáková)

"Hmmm, zaujímvé koľko zvieratiek je na tejto ceste zabitých", hučím proti vetru dopredu mojej rakúskej "Špici", "dúfam, že nezomriem aj ja, kým dôjdem do cieľa". "Ále", suverénne mávol rukou Špica, "to dáš...". To ale chalan netušil, že sa mi zadarilo takmer prorocké črevo...Kocky sú hodené, ideme na cestný cyklistický maratón okolo Neusiedlerského jazera - Neusiedler Radmarathon 2009. 126km, 550m prevýšenie, časový limit 6,5hodiny. "Ha! Ale to nie je problém", chlapím sa, "za tých šesť hodín to isto stihnem". Hoci som na cesťáku doteraz sedela iba jediný krát dlhšie ako 100km a to som šla už od 40teho km zahynúť na zadok. Ešte stále som si nenašla tú pravú polohu alá "luxus", pri ktorej jednoducho nebolí prdel na skapatie už na prvých kilometroch. Ale trúfam si ...

• 7. máj 2009
  • 30
Môj terajší ...

Dana Árvayová (Dvořáková)

Od novembra minulého roku leží ľadom, padá naň prach, keby mohol rozprávať, nezastavil by sa v náreku núdze a opustenia. Opretý v kuchyni o Meridu, tá o stenu, vytvárajú tragicko komický pár, alebo inými slovami, slúžia ako sušiak na veci a uteráky. Ale dnes sa všetko malo zmeniť.

• 23. jan 2009
  • 24
Grand Raid Cristalp 2008

Dana Árvayová (Dvořáková)

... konecne mam cas na seba - chora, spotena v hrubych perinach, teplakoch miesto pyzama, bielych vlnenych ponozkach a so salkou neprehltnutelneho nesladkeho caju (nemam cukor). Paraleny plavaju v zaludku ako rybar vo velrybe. Oddychujem, prinutena relaxovat.... a konecne som si nasla cas upravit nejake fotky a spravit z nich maly fotoreport ....

• 11. nov 2008
  • 27
Cyklista na ceste nie je nepriateľ !!

Dana Árvayová (Dvořáková)

Šoféri, prosím vás! Správajte sa zodpovedne a ohľaduplne k cyklistom! Sú viac ohrození a vystavení nebezpečenstvu úrazu a usmrtenia ako vy v oceľových rámoch áut. Svojou nezodpovednou a bezohľadnou jazdou hazardujete s ich zdravím i životmi. Ja viem, že väčšina čitateľov elektronickej formy SME je dostatočne zodpovedná a rozhľadená, aby sa správa ohľaduplne k ostatným účastníkom premávky- cyklisti, chodci na prechodoch, zmätkujúci cudzinci hľadajúci cestu. Napriek tomu nemôžem nezverejniť tento výkrik do tmy, keď sa vám niekto na piatich kilometroch osem krát usiluje o život a vedome vás ohrozuje ...

• 20. okt 2008
  • 131
Salzkammergut Mountainbike Trophy 2008 110 km Finisher

Dana Árvayová (Dvořáková)

Mazem maily. Vyberam, neprezeram, surovo a bezcitne vsetko mazem. A potom, ze schranku nacitava tristo hodin, sa mu necudujem. A zrazu nachadzam seriu fotiek. Su zo Salzky - Salzkammergut Trophy - 110km MTB maraton v Rakusku. Usmev sa mi rozlieva na tvari ... to boli casy. Spominam si ako som si myslela, ze svet spadne ked sa mi na desiatom kilometri pokazil prehadzovac a ja som si myslela, ze nedokoncim pretek... Ale vsetko bolo inak ...

• 23. sep 2008
  • 32
Jur, Sela, PB, PE, ZA ... a vytriem sa v Karpatoch

Dana Árvayová (Dvořáková)

Skrabkam si posledne kusky roztrhanej koze na brade, svrbi to ako dive, posledne chrasticky isli dole v nedelu. Ruka je uz v pohode, len ked nespravne polozim dlan na hranu stola, aktivne si spomeniem na nasledky posledneho padu. Na brade ostane jazva. Bike je teraz pod nozami servisnych chirurgov, dostal pekne na bendzo chlapec. Utrhla som prilbou tachometer z rajdov, - odtrhnut plastove sk-pasky, ktorymi bol pripevneny na rajdy, je zaujimavy detail, hlavne ked to je problem i rozrezat nozom. Ale to bol suverenne ten najmensi problem. Esteze mam na prilbe silt, hoci si ma furt chalani doberaju ze na co mi to je - uz viem naco! - nebyt siltu, mam nos na kasu. Najlepsie bolo ked som na druhy den prisla do Viedne: cervene lakovane lodicky, sacko, kostymek a brada v krvi :). Teraz oddychujem, regenerujem, mam pokakane pluca. My sme boli vzdy pluciari nasa rodina, ale ze ma to odrovna tak prudko a prave tu a teraz (na poslednych pretekoch) to by ani srnka v tych najdesivejsich nocnych morach nevedela vymysliet. Nevadi, treba regenerovat, spat tventy for seven, papat detsky puder s prichutou bananu a bude vsetko ólrajt. Dufajme.

• 10. jún 2008
  • 40
Garda biking, alebo Aspoň sme sa pofotili

Dana Árvayová (Dvořáková)

pokračovanie ... Na druhý deň ráno, všetci nažhavení povstávali nečakane skoro, že sa im ani gombíky nestihli vytlačiť na lícach, dokonca Roman vstal až neuveriteľne skoro, aby si ten svoj na instatno (na kusy) skomprimovaný bike poskladal do stavu schopného dosiahnuť čiastočne valivý roto-efekt. Že dosiahol skutočne len čiastočný výsledok priznal až na záver, keďže sa mu celý čas zakusovali brzdy. Gabo mal už kolá naplnené modrou želatínou (zasvinil s tým celý drez), ja som mala vyrezané tretry do požadovaného tvaru dezénu, tachometer nahodený, vidlice natlakované, všetci vybalili opraté voňavé termoprádlo, vyžehlené ponožky, proste vymydlení profíci ako z amerického filmu.

• 16. apr 2008
  • 28
No time to live, alebo Sezóna začína ... do mrtva

Dana Árvayová (Dvořáková)

Dlho som nepísala. Priznávam sa bez mučenia, bez nátlaku, všetko priznávam moji zlatí, aj to čo som nespravila - a práve to - že som nič nenapísala. A čo je celkom najhroznejšie z mojej strany, je úplné zabudnutie na blog. Nie len vlastný, ale celkom celučičký celý. Celý čas od môjho posledného článku, jeden a pol mesiaca, som sa tu ani len na malý Augenblik (=kuk) nezastavila. Mea culpa, ale taký môj život. Zdá sa však, že od tohto mesiaca, so spätnou platnosťou, sa veľa vecí mení a preto som sa rozhodla napriek zapáleným spojivkám z únavy, pracovnej duševnej vyčerpanosti k absolútnemu prahu únosnosti, čiastočne pretrvávajúcej dehydratácii ešte z víkendových výjazdov..... že napíšem článok. (Presvedčil ma neutíchajúci počet denných návštevníkov na mojom blogu).

• 9. apr 2008
  • 13
Bitka v bahne

Dana Árvayová (Dvořáková)

To je tak, keď sú prvé letné dni v januári ....