reklama

Keď je pracovný deň neobyčajný, tak čo bolo potom toto ?!?

Čokoľvek dneska urobím, všetko zle! Všetky rozhodnutia - komplet zle. ... Rozhodnutie prvé - ísť do Viedne... v nedeľu. O 09:02 som prišla na Petržalskú stanicu, čo je normálne o pol hodinu skôr ako odchádza vlak. Dnes však nedeľa. Najbližší vlak ide o 10:30. Za hodinu a pol. V staničnej hale sa presúšajú piati na sebe nezávislí houmlesáci. Volím únikový plán.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

O 09:46 je ide vlak z hlavnej stanice, tak opäť štartujem auto a frčím tam. Vlak stíham, pohoda.

Rozhodnutie druhé - ísť z hlavnej stanice bol inak nie celkom chytrý nápad, vzhľadom na dĺžku cestovania cca 01:20 hodiny, zatiaľ čo z Petržalky je to 00:50. Pekne...

Rozhodnutie tretie - zobrať si čaj. Ešte ráno som si rýchlo varila čaj na cestu, a hoci som sa ho snažila ochladiť, zmraštil mi fľašku. LTT (len-tak-tak) vydržala. Postavila som skrútený pahýľ fľaše na drez, aby ochladol, a tam aj ostal. Na Südbahnhofe si vravím: Nevadí, kúpim si. Bíl a Špárov je po ceste kopa. AHA! Je nedeľa. Výklady sa topia v temnote. No fasa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozhodnutie štvrté - nastúpiť na 13A a vystúpiť, keď zvučka zahlási: „Haus des Meeres". AHA! 13A smerom do mesta nestojí na Haus des Meeres! Zisťujem to až v prvom Bezirku, pri radnici. Pekne ďaleko. Vystupujem a veľmi kreatívne nasadám na 13A smerom naspäť. Dobrá som.

Rozhodnutie piate - ísť si pozrieť Aqua-Terra-Zoo Haus des Meeres v NEDEĽU, bol tiež nie celkom vydarený nápad. Toľko rakúskych, poľských, maďarských, juhoslovanských a slovenských detí, namačkaných do deväť poschodovej veže s pôdorysom 10 m2, som ešte v živote nevidela!! A ja medzi nimi. Teším sa.

Rozhodnutie šieste - platiť platobnou kartou plyšáka v Zoo. Chcela som si kúpiť takú chutnú zelenú korytnačku, za 25 euro. Tete za pultom podávam kartu. „To je bankomatová karta?", pýta sa teta. Nie, vstupka do riadiaceho centra NASA Houston, myslím si. Po mojom prikývnutí (nech sa tak blbo nepýta), teta neisto vložila kartu do terminálu. „AHA!", víťazoslávne poťuká na displej, vypisujúci: „Transakcia neúspešná". Neoblomne trvám na svojom, že karta JE platobná! Na tretí pokus transakcia prebehne. Za to, že som sa ju pokúšala oklamať, mi nepoďakuje za nákup, nezapraje pekný deň, ani neodzdraví (ako vždy robia všetci ostatní Viedenčania). A hoci som touto kartou pred dvoma hodinami platila vstupko do Zoo, tetu neobmäkčil k príjemnejšiemu správaniu sa k Ostblok čvarge s nečitateľnou (slovenskou) kartou ani fakt, že som za veľmi dlhý čas bola jediná zákazníčka jej obchodíku s plyšákmi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozhodnutie siedme - Look Beyond Art Exhibition, na ktoré som sa nesmierne tešila, je otvorená pondelok až štvrtok. Dnes je nedeľa.

Rozhodnutie ôsme - smäd a hlad ma zabíja, a preto sa už nemôžem dočkať mojej obľúbenej indo-paki reštiky, kde sa do prasknutia najem a napijem neskutočných dobrôt a libôstok presne podľa môjho gusta. Keď sa po tri štvrte hodine doplazím k reštike, zisťujem, že je nedeľa. Tma a ticho.

Rozhodnutie deviate - turecké fast foody na zastávkach MHD majú chvála bohu otvorené! Smäd mi už vyvracia oči do hlavy a tak si kupujem Eis Tee od Rauchu. Zomieram od smädu, a teraz aj od zúfalky. Štuplík sa mi nedá otvoriť! Po polhodine skúšania, či uzáver nepovolí, a bezmocného pozerania sa na žblnkajúci zlatistý mok dnu, rezignujem a vystupujem z električky. V ďalšom fast foode prosím Turka, aby mi fľašu otvoril. Tvári sa pri tom kyslo. Ale to nevie ako je mne!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozhodnutie desiate - Lucky Noodles na Mariahilferstrasse nesklamali!! Teším sa, že aspoň niečo vyšlo a ja nezomriem od hladu. Ale vonku je strašná kosa, a tak volím vedľajšie Starbucks, jeden z mála otvorených podnikov dnes. Dúfam, že sa mi tam kdesi vzadu podarí zašiť (ako sa to dá napr. v Mc Donalde) a poriadne sa napapať. Nič lacnejšie ako Caffe Latte za takmer štyri eurá nemajú. Tak si tam aspoň hojne nasypem mletú škoricu pri samoobslužnom pulte. V ruke ma hrejú nudle a hľadám si niekde zašívacie miesto. Prišla teta, že nudle tu jesť nemôžem, pretože by to tu potom smrdelo ako v nudlovom podniku a oni nie sú nudlový podnik.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozhodnutie jedenáste - Predo mnou rozvoniava káva za 4 € a nudle v škatuľke. Keďže som skôr čajový fanatik, kávu oceniť nejako neviem a za 4 éčka už vôbec nie. Po pätnástich minútach idem radšej na rozostavaný Südbahnhof, zjesť si tam kdesi na lavičke v kose svoje nudle.

Rozhodnutie dvanáste - z nerozpustenej obrovskej hrče mletej škorice na dne kávy ma naplo.

Rozhodnutie trináste - kuracie nudle Lucky Noodles, obsahovali 3 (slovom presne tri!!) kúsky z kuraťa a asi kilo cibule. Vedľa mňa sa začína týčiť utešená kôpka povyberanej cibule.

Rozhodnutie štrnáste - v autobuse na stanicu Südbahnhof si vravím: Nie, že nastúpiš na vlak do Petržalky (ktorým inak vždy chodím), nie že pôjdeš po zvyku a nastúpiš zle! ... Petržalská stanica je krásna a moderná a takto večer je tam ešte viac houmíkov ako cez deň.... Haha, to bol vtip na záver. Úspešne sa mi podarilo nastúpiť na ten správny vlak na hlavnú stanicu.

Keď sa tak zamyslím, dnešný deň bol luxusný. Dokonca by som mohla zhrnúť dnešné zážitky do piatich bodov:

  1. Som vyhladovaná a vysmädnutá na pokraj zbláznenia.

  2. Jediný luxus, ktorý som svojmu žalúdku dnes dopriala - kávu za 4€, asi čochvíľa vyzvraciam, pretože mi je zle z mastných, prepálených, nudlí bez mäsa.

  3. Haus des Meeres je nádherný !!!, len tam nechoďte v nedeľu.

  4. V nedeľu chodia vlaky raz za dve hodiny.

  5. V nedeľu celkovo nejazdite do Viedne, pretože nie je iba preplnené Zoo, ale aj zavreté všetko v meste.

Dana Árvayová (Dvořáková)

Dana Árvayová (Dvořáková)

Bloger 
  • Počet článkov:  233
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Človek, ktorý miluje život na plno, vietor vo vlasoch a výhľady ... aj tie v živote ;)Teraz som už matka dvoch detí, samostatne rozbehnutá aromaterapeutka a spoluzakladateľka projektu Outdoormamas..................................................... Zoznam autorových rubrík:  OutdoormamasVýchodné Turecko (CESTOPIS)bicykel, my loveznačka handmadepremýšľam, tuhokade tade, východ i SlovenskoIránKaukazAlbánskoEgyptLibanon, Sýria, Jordánsko

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu