reklama

Čínske paličky a Kaukazsko

Piatok večer, idem domov. Po ceste ma chytá mikrospánok, ale taký iný, zvláštny, ľahký a netrpezlivý, núti ma znovu a znovu spadnúť do temných vôd jeho snov. Ale mozog pracuje, vytvára nové a nové sny, kombinuje, prehadzuje, spája, farebné obrazy predstavivosti sa menia na čierne tiene noci, ticho dňa sa mení na šum nočného mesta, ako hukot obrovského mraveniska.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

Mám hlad, príšerný hlad, bolesti žalúdka, akoby žalúdočná šťava požieralamoje vlastné vnútornosti, sú jediný vnem, ktorý ma ako lasom kolo krku drží abysom neuletela za svojimi snami. Spontánne zastavujem pri čínskej reštauráciia beriem knihu.

Rybie ravioly a japonský ryžový čaj. Po chvíle príde chutnučká malá Číňanka a s nesmelým úsmevom postupne rozkladá na stôl veľképriesvitné ryžové kapsičky v trstinovom košíčku varené na bambusovýchlistoch, misku s červenou omáčkou, paličky a čaj.

Nikdy som nejedla paličkami, a tak ich odkladám bokom a beriem dorúk príbor. Ale vyzerá to akoby som na ustricu šla majzlíkoma kombinačkami, a tak vyberám paličky z papierového vrecúškaa lamentujem. Na zadnej strane je návod na použitie po anglicky. Skúšam toraz pravou rukou, raz ľavou či to nebude lepšie, ale nie je. Palice sa mirozchádzajú, jedna trčí hore, druhá na opačnú stranu doprava, skúšam si ichpoložiť na stredný prst, potom na štvrtý, ale skôr by som chytila vlka akoraviolu paličkami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nakoniec sa mi to podarilo, akosi intuitívne - ten návod stojí za päť pade,palice pevne držia v ruke a ľahkosťou s vyberanou eleganciouGejše vyberám prvú raviolku. Sú z ryžového cesta, úplne priesvitnéa totálne lepkavé. Dali by sa z košíčka vybrať aj keby som naplochopriložila na ne palice - pricucli by sa. Ha, lenže rovnako sa pricucávajú napodnebie a okolo zubov. Pusa sa mi zdnuka lepí akoby som žula pomalytuhnúce epoxidové lepidlo.

Zo zvedavosti mne vlastnou, napriek tomu, že ma upozorňovali, skúšam túčervenú omáčku. ... !!! ... Samurajova pomsta! Pusa v ohni, ale je todobré, ba priam príjemné, dokonale dopĺňa chuť rýb a ryžovej cestoviny.A hoci som sprvoti chcela len nesmelo vyskúšať, teraz z miskyočividne ubúda, hoci horím! ... A ryžový čaj? Sprvoti mdlý nevýraznýsvetlučko priesvitný nesladký čaj, úžasne neutralizuje pálivý pocitv ústach, hoci je horúci, bez toho aby zabíjal príjemne doznievajúcu chuťčínskej rybej špeciality.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Beriem postupne jednu raviolku za druhou, namáčam a obkusujem,a čítam knihu. Kaukazský román. Svojimi príbehmi Osetov, Čečenov,Karabadcov či Čerkesov vťahuje do drsnéhosveta divočiny. Poviete si, ako sa dá spojiť Kaukazsko, čínske rybie raviolya japonský čaj? Dá. Spolu vytvárajú družbu vnemov, chutí, predstáva vôní, pálivej pusy a spotených dlaní, chlad v hrudii rozbúšené srdce, netrpezlivosť i pokojné vedomie neodvratnostiosudu. Spolu vytvárajú farebný Iný svet. Cudzí, nový, lákavý, neznámya pritom blízky. Plne vystihujú moje predstavy, očakávania i obavyz toho čo ma v blízkej budúcnosti čaká. Veľká zmena, výzva. Dokonalékombinácie pre moju malú oslavu. ...

Dana Árvayová (Dvořáková)

Dana Árvayová (Dvořáková)

Bloger 
  • Počet článkov:  233
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Človek, ktorý miluje život na plno, vietor vo vlasoch a výhľady ... aj tie v živote ;)Teraz som už matka dvoch detí, samostatne rozbehnutá aromaterapeutka a spoluzakladateľka projektu Outdoormamas..................................................... Zoznam autorových rubrík:  OutdoormamasVýchodné Turecko (CESTOPIS)bicykel, my loveznačka handmadepremýšľam, tuhokade tade, východ i SlovenskoIránKaukazAlbánskoEgyptLibanon, Sýria, Jordánsko

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu